Tillbaka till skrivbordet

jag tror att
ibland behöver man bara gå tillbaka till sitt skrivbord
minnas vad man en gång kände
minnas vart man en gång stod
och då kanske, bara kanske
rinner tankarna ner
som en flod

flod, vatten, blå, pripps,
fylla, knulla, fruga, slips
och vips
så blir resultatet noll
så jag tar ännu ett nedkluddat papper

rullar ihop det till en boll
och slänger den på mitt till bredden fyllda vardagsrumsgolv

inspiration är inget konkret
det kan komma när som helst
på bussen, på jobbet
till och med när du... ja du vet
jag avbryter allt jag håller på med
och sätter mig för att skriva ned min idé
bara för att upptäcka
att min idé snart blir passé
omkring mig flyger ihoprullade bollar av papper
ord utan mening, meningar utan ord

ibland behöver man bara gå tillbaka till sitt skrivbord
minnas vad man en gång kände
minnas vart man en gång stod
och då kanske, bara kanske
rinner tankarna ner
som en flod


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0